Financieel & administratief beheer

De dienstverlening die Artina VvE Beheer voor de VvE verzorgt op het gebied van het financieel en administratief beheer bestaat onder andere uit:

  • het bijhouden van de ledenadministratie
  • het innen van de periodieke betalingen
  • het tijdig signaleren van het ontstaan van eventuele betalingsachterstanden
  • het toepassen van de incassoprocedure bij nalatige betalers om grote betalingsachterstanden te voorkomen
  • het inboeken van de inkoopfacturen en na het ontvangen akkoord daarop de betalingen ervan verrichten
  • het jaarlijks opstellen van een (concept)begroting ter goedkeuring door de vergadering van eigenaren
  • het bewaken van de goedgekeurde begroting gedurende het lopende boekjaar
  • het opstellen van de jaarrekening bestaande uit een exploitatierekening en de balans met daarop de nodige toelichting
  • het jaarlijks aanleveren van het aandeel in het reservefonds of de reservefondsen per individuele eigenaar
  • het adviseren van de VvE over alle zaken betreffende het financieel beheer
  • het informeren van de notaris bij de verkoop van een appartement en het maken van een eindafrekening