De dienstverlening die Artina VvE Beheer voor de VvE verzorgt op het gebied van het financieel en administratief beheer bestaat onder andere uit:
- het bijhouden van de ledenadministratie
- het innen van de periodieke betalingen
- het tijdig signaleren van het ontstaan van eventuele betalingsachterstanden
- het toepassen van de incassoprocedure bij nalatige betalers om grote betalingsachterstanden te voorkomen
- het inboeken van de inkoopfacturen en na het ontvangen akkoord daarop de betalingen ervan verrichten
- het jaarlijks opstellen van een (concept)begroting ter goedkeuring door de vergadering van eigenaren
- het bewaken van de goedgekeurde begroting gedurende het lopende boekjaar
- het opstellen van de jaarrekening bestaande uit een exploitatierekening en de balans met daarop de nodige toelichting
- het jaarlijks aanleveren van het aandeel in het reservefonds of de reservefondsen per individuele eigenaar
- het adviseren van de VvE over alle zaken betreffende het financieel beheer
- het informeren van de notaris bij de verkoop van een appartement en het maken van een eindafrekening